Blog

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 37.

Mechanika W według Guya Ritchiego

12-07-2011 22:22
26
Komentarze: 3
W działach: luźno, Wolsung, RPG
Przeczytaj też na Pełną parą.  Jak wszyscy dobrze wiedzą, Guy Ritchie nakręcił "Sherlocka Holmesa" po zagraniu sesji w Wolsunga. Wszelkie akcje, jakie wykonują bohaterowie tego filmu można odwzorować dzięki mechanice W.  Poniższy tekst jest efektem zdobycia przeze mnie własnej kopii "Sherlocka" (co zaowocowało już czterokrotnym obejrzeniem tego dzieła) i chęci pomocy osobom mającym problemy z używaniem W lub wykrzesaniem z niej 'filmowości'. Tam, gdzie było to możliwe umieściłem linki do fragmentów filmu na YouTubie ilustrujących konkretne a...

Dzień Darmowych Gier Fabularnych 2011 - 2 rozdziały

18-06-2011 10:57
11
Komentarze: 4
W działach: DDGF, Savage Worlds, Wolsung, Kosmogonia
Zamiast pisać cokolwiek o tej inicjatywie, linkuję do strony wydarzenia na FB. Dorzuciłem już dziś do tej inicjatywy swoje trzy grosze dzięki polterowi - w dzisiejszej aktualizacji znajduje się mój wolsungowy scenariusz "Potomek Potwora" (z fajną grafiką Rado, polecam). Postanowiłem jednak rzutem na taśmę zaserwować coś więcej. Przed państwem dwa pierwsze rozdziały "Kosmogonii" (mojego settingu do SW) w wersji 0.1 - czyli wiele jeszcze się zmieni do zakończenia projektu. Są to Wprowadzenie i Tworzenie postaci. TEORETYCZNIE dałoby się na tym grać, więc...

Pyrkon? Piątkon!

21-03-2011 20:09
7
Komentarze: 0
W działach: konwenty, Po mojemu
Kolejny post o konwentach - czuję się jak jakiś bywalec... No ale zbliża się Pyrkon, czyli wydarzenie, którego fantasta-wielkopolanin nie przegapia. W tym roku zawitam na ten konwent po raz trzeci, lecz niestety nie wykorzystam go w pełni. Obecny będę jedynie w piątek, na pewno od 19 (pewnie trochę wcześniej) do 21. Następnego dnia mam o 6 rano pociąg do Warszawy, więc niestety dłużej za bardzo nie dam rady. Na Pyrze poprowadzę jeden odczyt - powtórkę z tegorocznej Zjavy: Nieletni bohaterowietermin: pią 19:00czas trwania: 0:50 hmiejsce: RPG 3opis: Czy bohaterstwo ma ogra...

ZjAvię się w Warszawie

09-02-2011 16:58
9
Komentarze: 4
W działach: konwenty, Wolsung, RPG, luźno
W środku tworzenia  sesji postanowiłem skrobnąć dwa słowa na - nieco zaniedbanego - blogaska. Otóż w sobotę zaczyna się ZjAva. Będzie to dla mnie konwent debiutów: pierwszy poza Poznaniem i pierwszy, na którym tworzę (ZjAviskowe :D) punkty programu. Oto one: Prelekcja: Nieletni bohaterowie Czy bohaterstwo ma ograniczenia wiekowe? Nie! A czy kiedykolwiek grałeś niepełnoletnim bohaterem? Nie? Może czas to zmienić? Koniec z wiekowymi magami, doświadczonymi życiem wojownikami czy cynicznymi złodziejami – idzie nowe! Przyjdź i dowiedz się, jak stworzyć...

Favimony - Bagno przegrało z polterem

19-12-2010 10:51
9
Komentarze: 5
W działach: Po mojemu, luźno, internet
Krótko i treściwie. Wchodzicie na stronę favimonów, wpisujecie adres jakiejś strony i pojwaia się (lub nie) jej favimon - internetowy pokemon. Możecie z nim walczyć, a potem dodać do swoich favimonów. Ja, oprócz domyślnego, mam: polter.plataki: "Hyperlink", "Login Requested",  "Forgotten password, "Error 404"statystyki: życie 2 (było 3, stracilem po walce), atak 3, obrona 2, opóźnienie (?) 3bagno.wieza.org (silniejsze od poltera, ale je pokonałem) ataki: "Scrooge", "Click",...

Kosmogonia i HELLAS - porównanie

18-12-2010 20:11
8
Komentarze: 0
W działach: RPG, Po mojemu, Kosmogonia
[Zrób przyjemność autorowi poniższego wpisu i przeczytaj go też na blogu Pełną Parą]    W komentarzach do tego wpisu o Kosmogonii zwrócono mi uwagę na grę RPG HELLAS: World of Sun  and Stone. Okazało się, że pomysł przeniesienia realiów antycznej Grecji nie jest moim autorskim. Postanowiłem poczytać trochę więcej o tym systemie aby upewnić się, na ile podobny jest on do mojego światotworu. Na szczęście nie jest tak źle - czymś się jednak Kosmogonia wyróżnia. Poniżej prezentuję listę "Twelve Revelations", zamieszczoną w demie HELLAS...

Światotworzenie - Kosmogonia

15-12-2010 17:41
14
Komentarze: 4
W działach: RPG, Po mojemu, Kosmogonia
[Zrób przyjemność autorowi poniższego wpisu i przeczytaj go też na blogu Pełną Parą]  Od wczoraj zdążyłem już się wypłakać w poduszkę z powodu przegranej, nadszedł więc czas na podzieleni się swoim pomysłem. Kosmogonia powstała na 2h przed zakończeniem konkursu. Poszedłem więc zupełnie na dziko (czyli po sawedżowemu) i nie dziwię się, że nie dostałem się dalej. W sumie jednak konkurs ten wygrałem, bo sam się nakręciłem na własny pomysł. W związku z tym na końcu notki dwa filmiki i mała obietnica. A na razie Kosmogonia w formie, jaką ją Enc na maila dostał. Kosmogonia Gdy...

Dwa słowa o gadżetach

12-11-2010 13:42
10
Komentarze: 2
W działach: RPG, Wolsung, luźno, inspiracje, internet
Do dzisiaj wolsungowe gadżety takie jak Encyclopedia Alfheimica czy też Bestiariusz Royal Geographic wydawały mi się mało ciekawe i nieco naciągane. Jakoś trudno mi było sobie wyobrazić, aby bohater w trudnej sytuacji wyciągał jakiś almanach i za jego pomocą budował 30 tonowy statek. Dzisiaj zmieniło się moje podejście. Otóż od pewnego czasu codziennie sprawdzam sobie sekcję "Czy wiesz, że..." na polskiej Wikipedii. Dziś znajduje się tam link do artykułu o Thomasie Fyshe'u Palmerze. W skrócie: gość jako jedyna osoba w australijskiej kolonii posiadał Encyclo...

ParaRecenzja: Przydatnik i Operacja Wotan

11-11-2010 21:23
6
Komentarze: 0
W działach: pararecenzja, RPG, Wolsung
[Zrób radość autorowi niniejszego wpisu i przeczytaj go także na blogu Pełną Parą, z którego pochodzi.]  Dzięki Bardzo Przydatnemu Konkursowi moja kolekcja rpgowa powiększyła się o dwie sztuki: Operację Wotan i Przydatnik. Na temat Przydatnika do powiedzenia mam jedno: świetne. Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie to, że karty są dwustronne - jakoś ta informacja umykała mi do tej pory. Rozdanie graczom kart zgodnych z archetypem będzie miłym elementem na sesjach, ściągawki z zasad są konkretne i dokładne, a generator scenariuszy to coś naprawdę niesamowitego. Z tych kart m...

Nibykonkurs XVII - Szczurze opowieści

30-10-2010 18:36
7
Komentarze: 1
W działach: RPG, twórczość
Napisałem grę. Zacząłem w środę, skończyłem w sobotę - i napisałem. Jestem z siebie dumny, bo wreszcie udało mi się taki projekt skończyć. W komputerze leży gdzieś jeszcze rozpoczęta praca na XV Nibykonkurs (kto wie, może kiedyś się nią zajmę...), rozpoczynałem też nie raz tworzenie fantasy heartbreakerów (ale to w czasach, gdy nie znałem znaczenia tego wyrażenia), a teraz nareszcie coś zrobiłem od A do Z. I was też do tego zachęcam. Bo to świetna sprawa patrzeć, jak drukarka wypluwa kolejne strony własnej gry, nawet, jeżeli język nieco koślawy, a ilustracje to już w ogóle...